Julkort 2016 – ”min lilla gran så grön o fin…”

Tjingeliiing!!!

…nja nu blev det inga gröna granar på mina julkort men den unika julgranen från Skapar Källarn fick mig att börja gnola på Knalle Juls Vals 😋

image På mitt första kort färglade jag granen i olika gråa toner o lät toppstjärnan lysa i gult. Tänkte göra kortet i ”gråa toner” men hade inga mönsterpapper i de färgerna så God Jul, mandel fick duga o så trodde jag att det var Snöflingor i mörk mandel på det andra pappret men när jag fick fram olivpappret såg jag att det var oliv jag hittat….aja det skar sig inte i alla fall 😁image Tanken bakom alla mina julkort i år har varit att färglägga så lite som möjligt….så det här motivet kom till när jag testade en av alla de idéer jag hade fast den blev något annat 😊  Stämplade upp granen på en boksida o färglade med mina Faber Castell pennor…

❤️

Matrial~lista för nyfikna: julgran 2016 – Skapar Källarn finns på Facebook (jag har en gummistämpel men finns endast i få ex annars finns den som diggis) Textstämpel, MerryChristmas o mönsterpapperna (God jul mandel), (Snöflingor oliv) och  (Snö maroon) samt snöre (cherry divine twine) från Gummiapan Färdiga kortstommar (10x10cm) o halvpärlor från PY Hobby Stickerbokstäver Doodle Bug (Ladybug) inköpt hos Scrapfabriken

❤️❤️❤️

Önskar er alla en God Jul

 💕 Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort, Stämplar

2 responses to “Julkort 2016 – ”min lilla gran så grön o fin…”

  1. Mia

    Oj, nu var det länge sen jag kollade bloggar igen. (Och jag själv har inte heller kommit igång, men virkar lite grann här hemma iaf så åtminstone något kreativt händer.) Nu har jag lagt in bloggar som favoriter i telefonen då kanske det blir oftare… 🙂
    Kul att se att du kom igång lite inför julen och jag har ett helt gäng inlägg att läsa ikapp mig på! Smart drag att förenkla pysslandet med mindre färgläggning. Och vad snyggt det blev att stämpla på en boksida, det ska jag ”sno”! 😛
    Hoppas du får en bra vår!
    Kram

    • Cyllan

      Tick Tack för kommentaren o sno på du…hoppas du lägger ut bild på ev alster så jag får se hur det blev när du använde dig av idén ❤️ Hoppas du också får en skön vår med mer skapande (om du e sugen på det)…virka är inte så tokigt det heller fast jag är inte så bra på just det

Kommentera

