Kort med ett omålat motiv

Hej och hallå!!!

Dagens kort är resultatet på de två utmaningar som jag levt med sedan början av detta år, mitt Nyårslöftet att inte handla nya pysselsaker utan använda det jag redan har och en seeeg Utmattning med mycket låg energi. Kom på att jag hade mer papper och dekorationer liggande (från en Blog Candy) men hur skulle jag få till ett motiv? Färgläggning av stämpelmotiv som för mig tar timmar är uteslutet då orken är begränsad men som tur är min högkänsliga hjärna gjord för utmaningar 😉 😀

LOVE-kort

Iden till att testa att använda ett omålat motiv fick jag när jag hittade favoriten Ella (från Tingtura) i min röra för hon är enligt mig läcker även bara som uppstämplad. Med lite chalk runt kanten fick motivet en äldre och lite sliten känsla. Till min stora glädje hade papperna jag hittade hjärt-ligt tema och pricken över i:et blev det läckra LOVE organzabandet som också låg i Blog Candy lådan.

närbild-LOVE-kort

En närbild på häärliga Ella och dekorationerna = rosor och röda halvpärlor från K-design och röd/vit prickig washitejp från PY Hobby 

♥ ♥ ♥

image

Våra kissar gillade fjädrarna i påskriset (en påskpresent matte?)Höna på ägg

Ha en skön (förhoppningvis solig) helg & Glad Påsk!  Kraaaam C

3 kommentarer

Filed under Kort

3 responses to “Kort med ett omålat motiv

  1. Åh vilket fint kort, jag gillar verkligen färgerna och mönstren du valt att använda! och det blev verkligen lyckat med ett omålat motiv..det kanske man skulle vågat sig på själv också 🙂

  2. Mia

    Snyggt kort! Det är inte alls fel med omålade motiv. Själv gör jag då och då en light-färgläggning: väljer en färg, alternativt två nyanser av en färg eller två närliggande färger, och färglägger bara en del detaljer. Helt utan skuggor och sånt. Gjort på ett par minuter men gör stor skillnad.

    Hoppas du haft en skön påsk!
    Kram

Kommentera

