Gamla Hjärte-alster

Tjiiingeliiing!

Gud vad jag saknar att måla stämpelmotiv, göra kort/alster och blogga dem. Sååå min frustration är STOR nu för utmattningen håller fortfarande mig i sitt grep…jag VILL men kroppen vill INTE 😦 😦 😦 Önskar sååå att jag hade mina pysselgrejor i ordning för då skulle jag pysslat en liten stund då och då men mina pysselsaker ligger fortfarande i lådor (huller om buller) så all min ork skulle idag gå till att få fram saker och sen skulle jag behöva packa ner dem igen utan att ha orkat pyssla (känns rätt onödigt att lägga energi på sånt just nu 😉 ) Såå för att göra något kreativt (skriva lite i bloggen) letade jag upp ett par gamla Hjärte-alster i min gamla blogg som tåls att titta på en gång till 😉 😀

image

imageValde att leta efter Hjärte-alster eftersom det snart är Alla Hjärtans Dag och då hittade detta jag kort som jag gjorde till Tingturas Februari Månadstävling 2009 (efter skissen ni såg ovan) Till mitt hjärta färgade jag fotokartong med en teknik som kommer från distressens fader Tim Holtz, i distessfärgerna Fired Brick (röd) och Worn Lipstick (rosa) och sen klippte jag ut hjärtat på frihand. Satte rött silkespapper bakom hjärtat för mer effekt. Både motivet, par som kramas och textstämpeln kommer ifrån Tingtura Design.  Just det här stämpelmotivet blev snabbt en favorit som jag gillade att använda på mina Hjärte-alster det året….

image…som på det här Alla Hjärtans Dag flaskkortet till min man (också från 2009)

image….eller det här kortet som jag gjorde till maken på vår bröllopsdag

Än såå länge har jag hållit mitt nyårslöfte att inte köpa några nya pysselsaker men det var nära att jag åkte dit härom dagen då Bildmålarna släppte dessa sötnosar (är sååå svag för stämplar 😀 )

image

image

Speciellt den här sötnosen fick mig nästan att bryta mitt löfte (hon hamnade på önskelistan så länge)

Och sååå klart skulle K-design släppa nya 15×15 cm papper (med samma mönster som på 12×12 papperna vilket är helt underbart för en kronisk kortmakare som jag)…alltså ännu en frestelse 😉

image

image

(tror jag kommit på ett sätt att fåå hem dessa till mig utan att bryta shoppingförbudet…får önska mig dem i påskpresent eller mors dags gåva 😉 😀 )

♥ ♥ ♥

 Ha det gött och sköt om Er!  Kraaaaam C

Lämna en kommentar

Filed under Flaskkort, Kort, Stämplar

Kommentera

