3:e advent – dags att skicka julkorten….

Tiingeliiing!!!

I vanliga fall brukar jag vara klar med mina julkort (dvs pysslat klart alla och fått in foton på familjen till de i släkt och vänkretsen som får såna (tradition sedan barnen var småååå) MEN i år verkar tiden och livet springa åt ett annat håll än jag sååå korten är precis klara men att få till tid till att skriva ut foton och få dem på plats hinns inte med förrän nästa vecka såå i år blir det till att skicka med vanlig porto (i år skulle jag behövt 24 dagar extra för att få ihop allt 😀 )

 Årets enklare julkort bidde såå här….

Enkla-julkort-2013

Använde mig av vinterpappret (förra årets julpapper hos Panduro) och vit cardstock som bas till mina kort. Färglade ett par extra motiv av tomtarna Tomtefar Oskar, från PaperMaze och Cherry Santa från Make It Crafty (köpt hos Scrapfabriken) när jag höll på med mina andra julkort och sååå klart min nya text-stämpel från K-design

Julgodis-från-Polkapojkarna

Vågar nästan inte skriva vad som står på programmet idag för förra söndagens tur till Ikea bidde aldrig av (fick flänga dit en vardagskväll istället för att inte missa det HÄR (se bild) ) men jag hoppas att ordspråket gäller för idag är det tredje gången gillt vi försöker oss på vårt pepparkaksbak med familjetid och mys (håll tummarna för oss att livet inte bråkar såå mycket den här helgen 😉 )

♥ ♥ ♥

När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr
och bakar kakor och har ett stort bestyr

3e advent

Ha en fortsatt sköön 3:e advent  Kraaam C

Lämna en kommentar

Filed under Julpyssel och julkort

Kommentera

