1:a advent – fixa läckra värmeljushållare

Hej och hallåå!!!

Så var det dags igen för årets mysigaste men också stressigaste tid = December
I år blev det inga dekorerade adventsljus i våra adventsljusstakar för det har jag gjort med tjejerna sedan de var små istället fick jag komma på något annat på temat LJUS för något måste jag ju ha att visa upp i mitt traditionella 1:a advents inlägg 😉 😀

Målade-värmeljushållare

Idén till dessa snygga värmeljushållare fick jag när tjejerna målade porslin i somras och jag läste att pennorna även fungerade på glas (min hjärna håller alltid utkick efter nya födelsedags och julklappsideér 😀 )
Värmeljushållarna  är inköpta på Ikea och vi har använt porslins pennor köpta hos Panduro att dekorerar dem med. Enkelt och nästan kladdfritt (pennorna kan stänka när man öppnar dem såå inga fin kläder rek) Vid fel torkar man bort färgen och väntar tills ytan torkat och sen målar man igen…lätt som en plätt! Efter härdning i ugn kan man till och med maskin-diska dessa hållare. Kanske ett julklappstips? 😉

♥ ♥ ♥

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas att fira få advent

1a advent

Önskar ER alla en fortsatt trevlig 1:a advent Kraaaam C

2 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort, Presenter och annat att ge bort

2 responses to “1:a advent – fixa läckra värmeljushållare

  1. Mysiga adventsljus och en toppenbra idé med porslinspennorna!

    Ooh, vilket läckert julkort i inlägget nedan! Läcker tomtefru och en härlig sammansättning av papper och dekorationer! Gillar din text supermycket och Kattiz fick verkligen till designen på den snyggt som attan!

    Ha det gott i vintermörkret, kram!

  2. Hej igen och tack för den fina kommentaren inne hos mig! =)

    Jag har använt embossingfolder för att få till kugghjulen…snabbt och enkelt 🙂 Foldern är av märket Darice.

    Ha en finfin fortsättning på veckan!

    Kram

Kommentera

