ett Brunt julkort

Hej och hallåå!

I somras gjorde jag något jag gått och tänkt på läänge… köpte på mig lite  mönsterpapper från K-design. Det är ju inte riktigt min stil det där steampunk-iga, bruna (fast hon har papper med färg också) men jag var nyfiken på hur papperna såg ut på riktigt såå jag beställde hem två papper med ”kort-papper” dvs 4 småå rutor på ett 30×30 papper. Det lilla pappret har samma motiv som de stora papperna såå jag som kortmakare få hela motivet och inte bara ett hörn vilket jag tycker är suuuuper BRA!

Brunt-julkort

Jag köpte ett papper av förra årets julpapper, First Christmas Together (med 4 rutor dubbelsidigt mönsterpapper i brunt och rött) och lät ett av de vackra papperna inspirera mig till det här BRUNA julkortet… (såå olikt mig 😉 )

närbild-brunt-julkort

Stämpelmotivet Tomtefar Oskar, från PaperMaze fick en uppsättning bruna kläder såå att han skulle passa temat 😀 Övrigt materal: mörkbruna rosor och ett sött brunt organzaband med siden kanter från K-design. Rosorna blev piffade av lite Cinnamon Sticklers. Brun-vit snöre och bruna bokstäver från Panduro

 ♥

Ha det gött!  Kraaam C

Lämna en kommentar

Filed under Julpyssel och julkort, Kort

Kommentera

