ett Rött julkort till Bildmålarnas September Challenge 2013

Tiingeliiing!

Gör ett kort på Temat Rött löd Bildmålarnas Utmaning i september och jag som ska försöka kicka igång årets julkorts produktion var inte sen på att hänga på och fåå gjort årets 1:a julkort – ett rött sådant 😉 😀

Rött-julkort

Inspirationen till att färglägga mitt motiv,  SBV julkul från Bildmålarna i gråa toner och göra vissa detaljer i rött fick jag faktiskt av att titta de andra korten som skapats till den här tävlingen. Själv hade jag snöat in på att göra ett monokromt kort från början 😀 men när andra tolkat tema Rött på ett annat sätt så började jag också tänka annorlunda. Text-stämpeln är ifrån K-design.

närbild-rött-julkort

Sen går det inte alltid som jag tänkt mig när jag skapar kort 😀 för när jag skulle piffa till julstrumpan med Frosted Lace Sticklers såå läckte färgen från strumpan upp i klistret såå jag fick komma på en nödlösning – färglade ett nytt motiv och satte ovanpå det gamla med 3D-kuddar

♥ ♥ ♥

Ha det gött!  Kraaam C

1 kommentar

Filed under Julpyssel och julkort, Utmaningar och Tävlingar

One response to “ett Rött julkort till Bildmålarnas September Challenge 2013

  1. Mmmm, härligt kort, gillar sättet du färglade stämpeln :O)

Kommentera

