Födelsedagskort till vår 8-åring

Hejsan Svejsan!

I somras fick jag igång mitt pysslande igen – tackvare alla födelsedagskort som ska göras då… för som kortmakare vill jag förståss göra dem själv 😀

Första födelsedagsgrisen var husets lilla syster….

8-års-kort

När jag satt och klurade på mitt kort kom jag på att jag inte har ett enda mönster-papper som passar små tjejer hemma…vad gör man då????
Jo, man tar fram sina stämplar och gör ett eget papper (fast i det här fallet fick jag låna en av lilla systers egna stämplar). Katten sitter egentligen på en stol men den ville jag inte ha med såå med lite pill fick jag se till att stämpeldyna inte kom på stolen. Varvade katten med en hjärtstämpel som jag stämplade i rosa (för det är lill systers favo-färg just nu)

närbild-8-års-kort

Motivet, Miss Anya – Love från The Greeting Farm valde jag för i sommar har lill syrran haft pippi-lottor mest hela tiden och såå är hon en rätt tjej-ig tjej. Bokstäverna och siffran (med lite bling på) är ifrån Panduro.

 ♥

Ha en fortsatt bra vecka  Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Kort

2 responses to “Födelsedagskort till vår 8-åring

  1. Pingback: Happy Eight! - Svensk Scrapbooking

  2. Härligt kort och ditt hemgjorda papper är urläckert, så älskar jag ju rosa också så tjejan måste blivit glad.
    Ha en skön helg
    Eva

Kommentera

