Snabba julkort (julkort 6-8)

Hej och hallååå!

I år funderade jag starkt på att köpa färdiga kort till en del av våra vänner för min energi-nivå ligger fortfarande lite för lågt men såå klurade jag en stund och kom på att om jag istället sänker kraven på mina julkort såå kan alla få hemma-gjorda julkort även i år 😀

snabba-julkort

Sagt och gjort….jag plockade fram färdiga kort-stommar (inköpta på Panduro), stämpeln: textgran (från Gummiapan) + ett par av mina distress-stämpeldynor och satte igång att stämpla 😀

snabba-julkort-1

Kort 1: Distressfärg – Peeled Paint, mini hjärte-brads i guld (de syns dåligt på bilden) och röda bokstäver från Panduro

snabba-julkort-2

Kort 2: Distressfärg – Broken China,  gjorde ”julgranskulor” med Stickler-glitterlim (x-mas red) och dekorerade med ett par bitar röd/vit prickig washi-tejp från PY Hobby och  svarta bokstäver från Panduro

snabba-julkort-3

Kort 3: Distressfärg – Crushed Olive. Sticklerslim (x-mas red) och än en gång röda bokstäver från Panduro

På söndag är det sista dagen att posta jul-korten om man vill skicka dem med julporto såå både jag och tjejerna lär ha fullt upp med att göra klart våra kort i helgen och få dem på lådan 😀

Trevlig helg!  Kraaam C

1 kommentar

Filed under Julpyssel och julkort

One response to “Snabba julkort (julkort 6-8)

  1. Mia

    Krångligare än så behöver det inte vara! Snygga!

Kommentera

