Årets första julkort

Hej och hallåå!

Vet ni vad? Nu är min julkorts-produktion igång…yeeaa! (härligt att få pyssla igen) I år var det faktiskt lite tveksamt om jag skulle orka göra mina egen-ihop-knåpade julkort för min energinivå har varit extremt låg ända sedan i maj dåå alla föräldrar mer eller mindre storknar av alla ”måsten” – min utmattning ogillade det STORT!!! Men underns tid är ej förbi för här kommer årets första julkort i bus-ig Cyllan stil 😀 som jag dessutom passar på att tävla med inne hos 
K-design där Novembers utmaning är att göra ett jul-inspirerat alster….

Idén till julkortet fick jag när jag shoppade inne hos K-design och bestämde mig för att köpa stämpeln ”God Jul och grått nytt hår”.  Grått år = äldre, gammal…klurade lite på va jag hade för stämplar hemma och kom på att jag har ju coola mager gubbe från Vilda Stamps men insåg att han behövde en partner för att fylla ut kortet lite (för motivet är som sagt magert 😉 ) så jag köpte även hem mager gumma (Vilda Stamps). För att göra dem jul-iga lånde jag en tomteluva ifrån ett annat motiv; Katter med luva (Penny Black)

Övrigt på mitt kort: mönterpapper, jultextpapper och rött&vitt snöre från Panduro, söt strump-charm från K-design och en röd Gardenia blomma från PY Hobby. Blingade med rött Stickler glitterlim (x-mas red) på luvorna och gummans prickiga kjol samt satte lite svart glitterlim på gummans stövlar (men som vanligt syns det dåligt på fotot)

♥♥♥

Det bidde inte bara ett jul-kort pysslat utan hela 4 stycken såå nu blir det lite liv i min blogg igen 😀

Hoppas ni får en trevlig helg! Kraaam C

4 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort, Utmaningar och Tävlingar

4 responses to “Årets första julkort

  1. Mia

    Härligt att ha dig ”tillbaka”! Gör inte FÖR mycket nu bara. Snyggt kort blev det också. Bra idé att göra om stämplarna, till juliga. Sånt är jag dålig på, skulle nog aldrig kommit på tanken att sätta tomteluva på dom. Får träna på det kanske… Kram

  2. Pingback: Svensk Scrapbooking : God Jul och Grått Nytt År!

  3. Det här kortet är ju bara så härligt!

Kommentera

