ett Enkelt & Snabbskapat födelsedagskort

Tiingeliing!

Jag fick ju tänka om på ett par av mina födelsedagskort i sommar pga en ny utmattning så här kommer ännu ett enkelt & snabbskapat kort…

Med en mall med siffror (TCW- 6×6 template) och en distress-blandning (Worn Lipstick+vatten) mistade jag fram ett eget ”mönsterpapper” som jag kombinerade med ett av mina färgglada mönsterpapper

Den prickiga ramen (från ett Scrapbook-set köpt på Ullared) fick två skruv-brads för att dölja hålen som fanns i ramen. Jag dekorerade kortet med washi-tejp (köpt hos PY Hobby som just nu säljer en hel del av sina washi-tejp till halva priset på REA fast de kostar bara 19 ordinare så de är billiga ändå 😀 )+ en rosa ros från Inkido och en vit/blå körsbärsblomma samt två murgröneblad

♥ ♥ ♥

Sista fredagen på sommarlovet…tänk vad 8 veckor går fort!!! Tjejerna ser nog fram emot att träffa kompisarna och att ha rast igen men inte att gå upp tidigt och ha läxor 😀 Själv fasar jag för skol-starts infektioner som i fjol gav mig 2 månaders biverkningar (pga kortisonet jag inte tålde) så jag håller tummen för snällare baciller i år 😉 😀

Ha det gött! Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort

One response to “ett Enkelt & Snabbskapat födelsedagskort

  1. Mia

    Snyggt kort! Håller tummarna för att du ska slippa skolbacillerna. Här har vi precis skolat in dottern på dagis så nu inväntar vi dagisbacillerna…

Kommentera

