Glad Midsommar!!!

Hej och hallåå!

…och en treevlig midsommarafton på er allihop! (fast jag tro nog ingen sitter vid datorn idag och glor 😀 ) Själv har jag fullt upp med att komma iväg till midsommardansen (hoppas jag) och sen blir det mat med nubbe ( i år testar vi även de alkoholfria sorterna mest på skoj för att se om de har lyckats för till den rätta ”rengöringsmedel”-smaken 😉 (nää jag är inte såå glad i spiit som ni hör :-D)

Idag bjuder jag på en favorit i repris – min altrade nubbeflaska från Tingturas sommar CC 2009…

… en JAMARE till Sillen

Till texten har jag använt en i från 7 små ord (Tingtura) och till ifrån TILL DEJ-stämplen (Tingtura). Övrig text har jag stämplat upp med ett alfabet (köpt på Pema för måånga år sedan)

Hade ingen sill-stämpel så dessa ritade jag på frihand. Jag började med att kladda på lite mera färg på mitt kladdpapper som jag har när jag färglägger med distresser och sen ritade jag dit sillarna med en svart penna. Stämplade ovanpå sillarna med liten prickcikel (från Tingtura) för att få till fjällen (ett tips: stämpla av den mesta färgen på ett annat papper först innan du stämplar på sillen så blir det lagom mycket tryck). Sen duttade jag på ett lager 3D-lack för att fåå sillarna att se glasiga ut (lite mer fisk-lika alltsåå)

Maskade en kattstämpel (från Tingtura) tills jag hade min lilla trio. Målade dem med Distresser, inspirerad av våra egna katter (+ den gästande hankatten som tjejerna döpt till Guling) som vanligt.
Här syns även kanten jag gjorde på pappret som jag satte runt flaskan. Kanten är chalkad med distress (på en svamp) och sen stämplade jag med liten prickcirkel (Tingtura), både på papper och tidningspappret.

♥ ♥ ♥

Glad midsommar! Ta det lungt med lilla nubben 😉  Kraaam C

Lämna en kommentar

Filed under Alted

Kommentera

