Acceptera

Haj haj!

Än en gång lånar jag min bild till veckans TÄNKvärda-inlägg från Joanna Rubin Dranger (för hon gör sååå härliga bilder )

(bild hämtad från boken Fröken Livrädd och Kärleken)

En av de svåraste sakerna med min utmattning är att Acceptera bristen på ork/energi. Att INTE bli frustrerad när ens kropp säger att DU kan inte springa på mer – du MÅSTE vila annars….men men JAG VILL JU!!!!
Jag vill pyssla, påta i trädgården, köra barnen till 17 aktiviteter (som det känns att andra gör), ha gäster, åka på kalas, ha kalas, åka och handla, måla tavlor, renovera huset, stor städa, packa upp flyttlådorna som väntar på mig, plantera om krukväxerna, gå på gym, sjunga i kör, hjälpa barnen med läxorna…ja allt det där som alla andra gör UTAN att bli sjuk

Länge har jag försökt att RYCKA UPP mig – tagit mig i kragen (jag fick höra av en doktor att jag måste lära mig och leva med mina stressymtom och nonchalera dem)…bara pressa på så ska det nog gå men tack vare bloggen, Livets Bilder har jag förstått att det inte fungerar på det viset utan jag måste lära mig att ta signalerna på allvar för de är varningsklockor som ska varna mig när jag kör på för hårt och att för att må bra måste jag lära mig att VILA – ta pauser och inte ”köra på i 150”

Under många år har jag försökt leva som alla andra fast jag är STRESSKÄNSLIG och har mindre ORK men efter att ha sett tv-programmet, Mot alla Odds (svt 1) började jag fundera. Om man blir av med en arm eller ett ben måste man ju lära sig att LEVA efter sina nya förutsättningar och försöka ACCEPTERA sina begränsningar så det är kanske dags för mig att acceptera ”mitt handikapp” och att börja sätta rimliga krav på mig själv (?)

♥ ♥ ♥

Vad jag ska lära mig ifrån denna reflektion står i texten ovanför nämligen att jag måste börja ACCEPTERA att JAG fungerar så här (fast det är grymt svårt när man vill såå mycket 😀 )

Glöm inte att ta hand om er själva i maj-stressen! Kraaam C

1 kommentar

Filed under Tänkvärt

One response to “Acceptera

  1. Här kommer en stor KRAAAAAAAAAAAAM Anneli

Kommentera

