40 års kort med söt Magnolia tjej

Hej och haallåå!

Nää jag är ingen Magnolia-tjej för jag tycker inte att dessa söta tjejer passar min färgglada scrap-stil men så fick jag lite uppstämplade motiv från vännen Anneli (som gör supersöta kort med Magnolia-tjejer) och då kunde jag ju inte låta bli att färglägga den här sötnosen….

…som fast jag försökte göra det på mitt eget sätt ändå bidde lite putti-nuttigt 😀 Hittade det här motivet som inte var såå ”perfekt” uppstämplat (lite mycket svart färg här och där) men kolla såå läckert det bidde med färg på sig (najs!!)

Kortet bidde inte heller så typiskt JAG 😀 men det ska till en tjej som är lite mer putti-nutti än jag såå det fick bli så här. Papper från My Mind`s Eye, spets och prickigt band, rosor och en söt fjärils-charm (syns bättre på bilden ovanför). Siffrorna (Thickeers bokstäver, fabric) fick en dutt med den guldiga stämpel dynan för att bättre smälta in i kortet.

♥ ♥ ♥

På tal om magnolia såå har våren kommit till Skåne. När jag var i Lund förra veckan passade jag på att ta en titt på magnoliorna som syns i tv när Student- sångarna i Lund sjunger in våren (de luktade ootroligt gott ”live”)

Även  i vår trädgård står träden i full blom. Här är vårt Japanska körsbärsträd med besökare (s0m råkade hamna på bild 😀 )

Och vårt plommonträd (fotat med mobilen såå skärpan bidde lite si så där)

Ha det gött i ”vår solens glaaans”!  Kraaam C

3 kommentarer

Filed under Foton, Kort

3 responses to “40 års kort med söt Magnolia tjej

  1. SÅÅ UNDERBART HÄRLIGT KORT 🙂
    Vilka härliga foton på alla blommande träd, såå härligt 🙂

    KRAM MAJSAN

  2. Mia

    Ja, mer vintage/chabby chic eller liknande får vi nog inte se Cyllan 😉
    Jag gillar plommonfotot, skärpan måste inte alltid vara på det uppenbara.
    Kram M

  3. Så fint kort roligt att motiven kom till användning
    Nu är det den härligaste tiden på året man njuter varje dag
    Tack gratulationer i bloggen är så lycklig och GLAD!

    Kraaaam Anneli

Kommentera

