60-års kort till en bil-tok

Hej och hallåå!

Jag vet inte om det händer er att det inte riktigt går som man tänkt sig när ni skapar…?? Idag visar jag upp ett kort som inte bidde som jag tänkt mig men som ändå blev rätt okej…..

När jag gör kort så brukar jag utgå ifrån ett stämpelmotiv och sen väljer jag ut mönsterpapper (så jag vet ungefär hur jag ska färglägga mitt motiv) såå när jag valde mina mönsterpapper till det här kortet hade jag bestämt mig för ett motiv av en man som grillar men så kom maken och la sig i 😀 och tyckte att motivet med killen och bilen passade motagaren bättre och det var där allt började gå fel… 😀 Men än en gång blev jag räddad av min prickiga Washi-tejp för det randiga pappret kändes såå fel och jag blev inte nöjd fast jag satte dit ännu en körsbärsblomma…

…och så fick jag dyka djupt i mina pysselådor och leta efter fler detaljer att sätta på kortet för att dölja papperna, som Road-work-chipboarden som jag tyckte blev rätt kul på kortet (eftersom det blir mer och fixa på en ju äldre man bli 😉 )
Lagningskit: Stämpelmotiv: omonterade män (Panduro), textstämpel (Gummiapan), brads mutrar, skiftnyckel-charm (inköp hos Bildmålarna), körsbärsblommor, prickigt band, röd-vitprickig Washi-tejp, chipboard och en detalj från  ett mönsterpapper från Graphic45

♥ ♥ ♥

Livet rullar på i 150 såå här års så för att hinna pausa i vardagen under maj/juni har jag pysslat och fixat inläggen i förväg (men jag blir fortfarande GLAD om jag får en kommentar 😉 )

Ha det gött!  Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort

One response to “60-års kort till en bil-tok

  1. MEN OJ VILKET ROLIGT, HÄRLIGT KORT :), ja det kan ju bli så att det inte blir som man tänkt sig och speciellt inte om nån annan lägger sig i =), men nu blev ju kortet superfint och passar ju mottagren perfekt 🙂

    Ha det såå gott!!

    KRAMAR MAJSAN

Kommentera

