Personliga inbjudningar

Hej och hallåå!

I sommar firar jag och maken 10-årig bröllopsdag (var den tiden tog vägen vet jag inte…för jag är inte en dag äldre 😉 ) Redan när jag gifte mig planerade jag att ”gifta om mig” 10 år senare men dåå skulle vi ha ett mindre ”bröllop” (läs enklare fest, kläder och så hade jag planer på att väga 20 kg mindre såå att jag kom i en snyggare klänning andra gången…allt kommer jag inte ha lyckats fåå ihop dock men det är några månader kvar såå några kilon borde jag hinna jaga bort 😀 ) Första saken att checka av på min lista inför ”omgiftet”  var inbjudningarna till våra gäster såå förbered er på ett lååångt inlägg 😀

♥ ♥ ♥

Jag börjar med att visa er grund-idén till mina inbjudningar som den här gången bidde i form av TAGs. En dekorerad Tag (framsidan), text utskriven på transparantpapper (från Panduro) och en Tag av mönsterpapper bakom texten. Måste redan nu skicka ett stort TACK till min pysselvän Anneli som gav mig många häärliga mönsterpapper, charms och blommor i julklapp (som jag använt flitigt på mina inbjudningar)

En annan ide som jag hade var att göra varje inbjudan personlig (eftersom jag den här gången bara ska göra 6 inbjudningskort såå går det ju bra) fast ett par saker ville jag ha med på alla kort. Text-stämpeln (från Inkido) ”…tänk alla famnar” (en av sångerna som vi hade på vårt bröllop), distress-kladd och så får jag skylla på Anneli att det bidde charms på alla mina inbjudningar, snyggt fastsatta med ring och kedja (precis som hon gör på alla sina fiina kort)
(ringar och kedja är köpta hos PY Hobby och de har även snygga charms 😀 )

Här är alla inbjudningarna på rad….

Först ut Gul (Mustard Seed) och Lila(Milled Lavender) Tags (distressfärg)

En närbild på lila blommor, rosa blingsten och prickigt band (som jag fick av maken i julklapp från Panduro) och i bakgrunden skymtar hjärt-hänget

Ett sött ängel-hänge

…Orange (Spiced Marmalade) och Grön (Shabby Shutters) Tags

Den här inbjudan har jag medvetet försökt göra lite mer maskulin (den ska 
till svågern) med ett tufft elefant-hänge och en svart plast-plupp i blomman (plastpluppen har jag köpt hos Tingtura)

Den uppmärksamme kanske ser att mina distress-infärgningar inte ser lika dana ut för vissa färger blev ”lite för mycket” i småå prickar så på dessa motiv har jag istället lekt med lite större färg-fläckar

…och sist men inte minst Turkos (Tumbled Glass) och Rosa (Spun Sugar) Tag

Och ibland händer det småå olyckor när man pysslar. Det blöta hushålls-pappret som jag har för att torka bort överskotts lim från limflaskan råkade  ligga mot hörnet av det rosa distress-motivet så färgen försvann…Vad göra? Göra ett nytt tryck..? Det fanns ingen tid eller ork till det såå jag fick plocka  fram Washi tejpen och ”fixa till” ett nytt hörn + satte en liten bit på motsatta sidan (wash-tejpen hittade jag hos PY Hobby – nu hade de fått in ännu fler  färger och motiv)

Ett häärligt mönsterpapper med rosor fick förståss sällskap av ännu fler rosor

♥ ♥ ♥

Inbjudningarna är postade (check!) såå nu är det lungt ett tag innan det är dags för nästa punkt på check-listan 😉

Ha det gött! Kraaam C

3 kommentarer

Filed under Inbjudningar, Tags

3 responses to “Personliga inbjudningar

  1. ÅÅH superfina inbjudningstags, vad kul med olika färger på dom, såå snygga 🙂

    KRAM MAJSAN

  2. Vilket fina inbjudningstags! 🙂 Allt passar så bra ihop!
    Så roligt att du gillade allt…

    Kram Anneli

  3. Vilket fina inbjudningstags! 🙂 Allt passar så bra ihop!
    Så roligt att du gillade allt…

    Kraaaam Anneli

Kommentera

