Mini Påsk-kort

Glad påsk på er!

Där jag bor har vi Påsklov nu såå tjejerna och jag går hemma och myser 😀
I år har jag inte gjort några påsk-kort men mina tjejer har pysslat för fullt sååå mamma fick en beställning på att trycka upp påsk-iga stämpelmotiv (och då fick jag inspiration att göra två mini-kort …till mina goa tjejer )

Det är egentligen ett stämpelmotiv med två hönor som sitter och tittar på varandra, det här motivet från Penny Black  men jag brukar busa och dela på hönorna (såå får man fler motiv från samma stämpel 😀 ) Stämplade med min ägg-stämpel (från ett påsk-set från Reprint) på ett färgglatt mönsterpapper och klippte ut äggen (himla enkelt sätt att färglägga på)

Av lite naturfärgad bast gjorde jag ett rede åt hönan och äggen. Stämplade text-stämpeln (även den från påsk-setet från Reprint) först med distress (Mustard Seed eller Spiced Marmalade) och sen stämplade jag texten ännu en gång ovanpå med svart.

♥ ♥ ♥

En riktigt GLAD PÅSK på er alla (ät nu inte föör mycket påskgodis 😉 )

Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Kort

2 responses to “Mini Påsk-kort

  1. Majsan

    ÅÅH vilka söta minikort, blir dina flickor glada 🙂

    ÖNSKAR DIG OCH DE DINA EN RIKTIGT GLAD PÅSK 🙂

    KRAMEN MAJSAN

  2. ÅÅH WOOW såå vackert påskkort, vilka söt stämpel
    Önskar dig en GLAD PÅSK
    Kram Anneli

Kommentera

