HSP

Tiingeliing!

Jag är (nog) en HSP:are (jajamensan ännu en bokstavskombination att lära sig) Highly Sensitive Person  – tänk vad man kan lära sig av att titta på tv 😀

 (Bild från boken: Fröken Livrädd och Kärleken av Joanna Rubin Dranger)

Nu när jag är ensam hemma på dagarna har jag börjat titta på Efter 10 med Malou von Sivers (tv4) och förra veckan pratade de om Överkänsliga personligheter ( se klippet HÄR ) och JAG kände igen mig…”tar in för mycket info” ..”bli trött av att hela tiden vara på” …”inte kunna rycka på axlarna och släppa saker” och en fråga på frågeformeläret – att vara rädd för att misslyckas och att glömma saker (check!) Hittade den här artikeln (från Må Bra) och det här blogginlägget om HSP om nån vill läsa i stället för att glo på länken 😀

Ju mer jag läser om HSP ju fler 10-öringar trillar på plats…för det mesta om HSP:are stämmer in på mig och på hur jag ÄR och hur jag VAR innan jag åkte i väggen…

♥ ♥ ♥

Tänkvärt: Att jag har en personlighet som inte fungerar såå bra i vårt stressade och informationsfulla samhälle  😉

Ha det gött! Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Tänkvärt

2 responses to “HSP

  1. …Desto viktigare att du verkligen tar hand om dej och fredar din zon! Du har påbörjat en bra resa…se till att göra resan med eftertänksamhet och närvaro…så du inte försöker stressa fram att må bättre!
    Kram
    (mail kommer – har inte glömt dej!!!)

  2. Cyllan

    Phu det där med att ”inte stressa fram…” är himla svårt när det känns som alla förväntar sig en massa av mig….men jag ska försöka tänka på mig själv
    Kraaam C

Kommentera

