Prestations-(prin)Sessa

Hej och hallåå!

En tjej som gör helt underbara bilder är Joanna Rubin Dranger (hon förmedlar känslor såå himla bra så därför ”lånar” jag lite av hennes bilder till mina följande TÄNKvärda inlägg)

(bild hittad på nätet – från boken: Fröken Märkvärdig och Karriären)

PrestationÅngest är något jag verkligen lider av…”Är det tillräkligt bra?” Duger det? Duger JAG? Vad ska de tro om mig om jag säger NEJ? Vad ska de tro om mig om jag inte ORKAR?? Prestera mera!! Att jag tar i fast jag inte orkar eller kroppen säger nej…jodå det händer allt för ofta. Varför? Jo för någonstans på vägen fick jag in-programerat i mig att jag ÄR vad jag PRESTERAR (en ”farlig” egenskap i dagens samhälle där det inte finns några gränser för hur mycket vi ska prestera….)

(bild hittad på nätet – från boken: Fröken Märkvärdig och Karriären)

…därför får Prestations Sessan i mig ångest när min kropp säger stopp och jag kan inte längre vara DUKTIG

(info jag lärde mig via boken Duktighetsfällan –  en överlevnadsbok för prestationsprinsessor av J Rose och A Perski)

 

♥ ♥ ♥

Det här är en svårare nöt för mig att knäcka eftersom jag levt med den här “svagheten” länge men ett steg på vägen mot att bli bättre är att vara medveten OM att jag är en Prestations Sessa :-D

Ha det gött! Kraaam C

 

1 kommentar

Filed under Tänkvärt

One response to “Prestations-(prin)Sessa

  1. Vilka fantastiska bilder du hittar! 🙂 Bra jobbat med skrivandet! Det är intressant att läsa vad du skriver! Kram

Kommentera

