Ofrivillig scrap-paus

Tiingeliing!

”Gud börjar med att kasta småå sten och när man inte lyssnar slänger han en tegelsten i huvudet på en” (sagt av Oprah Winfrey dock ej ordagrant citerat)

…lite så känner jag det just nu för jag har inte lyssnat på min kropp (som vanligt) när den har sänt mig småå signalerna om att jag hållit ett för högt tempo (som alla andra gör runt jul) såå nu har knoppen och kroppen tagit till ”tegelstenarna” för att fåå mig att slå av tempot i mitt liv (vilket gör mig frustrerad för mina måsten läggs på hög och det gör mig stressad och såå det blir en ond spiral för när jag väl får tillbaka kraften såå ökar jag tempot igen vilket leder till nästa ”crash”). Mitt mål i år är att lära mig hålla ett jämnare tempo i mitt liv…jag kommer att pyssla och blogga men i ett lugnare tempo såå jag ska ”lära mig” att det är okej att bloggen får står lite still ibland 😀

♥ ♥ ♥

Såå nu får det stå lite still mina vänner….
Ha det gött! Kraaaam C

5 kommentarer

Filed under Gott och Blandat

5 responses to “Ofrivillig scrap-paus

  1. Så bra min vän, att du i alla fall har viljan att lyssna på kroppen! Det är första steget!!! Kram

    • Cyllan

      Jag hoppas den viljan håller i sig när orken kommer tillbaka såå att jag inte hamnar i mina gamla hjulspår igen…
      Tack vare dig har jag ju kloka texter att läsa om min ”sjuka”…såå kanske jag bli lite bättre på att lyssna nu (ler stoort)
      Kraaam C

  2. Mia

    Stå still! Och ta hand om dig… Kram

  3. Hej vännen!

    Du och jag alltså… Tegelsten är bara förnamnet… Jag sprang huvudstupa in i den där berömda väggen i höstas, resulterade i sängläge hela december. Är tillbaka på jobbet nu men det är med små steg. Inte så små som skulle behövas och ändå inte hälften så stora som skulle behövas.

    Det är hopplöst svårt att släppa alls måsten, att släppa garden.

    Softa, slappa och vila massor… Känns som ett bra mål iaf.

    Massor av kramar!!

Kommentera

