Äntligen Julafton!

HoHoHoo!!

Tänkt att det redan är julafton (förstår inte att 24 dagar kan gå så fort – när jag var liten gick de såå långsamt 😉 )  Idag hoppas jag att min och makens mat-planering fungerar bättre än i fjol då vi missade Kalle Anka eftersom julmaten tog längre tid att fixa från grunden än vi båda tänkt oss  (vi är inte såå erfarna när det gäller att fixa jul då vi innan åkt runt och hälsat på våra familjer och fått allt serverat (så att säga) men sedan i fjol firar vi ensamma hemma (kändes skönt att landa efter skola och jobb och njuta av en lugn jul hemma – åka runt till släkten gör vi en annan dag )

Julkort från julen 2008 – motivet kommer från Penny Black

♥♥♥

Förra året körde jag en ”paket-jakt” för mina besökare, i min adventskalender och jag tänkte göra det samma i år för att roa ER medan jag tar jul-lov (= en paus ifrån pysslandet & bloggandet. Återkommer nån gång i januari med nya alster tror jag …om vi inte åker på kräk-sjukan eller nått annat ”trevligt”  förståss 😀 )

Hur går ”paket-jakten” till? JO…
Klicka på ledtrådslänkarna – leta efter bokstäver i texten som har annan färg och bilda ett ord med dessa bokstäver. När du är klar lämnar du en kommentar med rätt svar+länk så jag kan nå dig i detta inlägg senast den 8 januari 2012.

Ibland er som lämnar svar kommer jag att lotta ut …

…det här kort-kitet. Lycka till!!

Ledtråd 1

Ledtråd 2

Ledtråd 3

Ledtråd 4

♥♥♥

Nu återstår bara för mig att önska er alla
en God Jul och ett Gott Nytt År

  Julekraaam C 

 

3 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort

3 responses to “Äntligen Julafton!

  1. |Linda|

    God fortsättning! Hoppas att du får ett gott nytt år med! Kram

  2. God fortsättning 🙂
    Nu har jjag gått på pakett jakt, så kul det var..
    Så kul det var gå på ”paket-jakt”… 🙂
    Mitt svar blir GLÖGGKRYDDOR ♥

    Kraaaaaaaaam & ha ett GOTT NYTT ÅR!!

  3. Ojj så konstigt det blev,,, så här ska det vara….
    God fortsättning
    Så kul det var gå på ”paket-jakt”… 🙂
    Mitt svar blir GLÖGGKRYDDOR ♥

    Kraaaaaaaaam & ha ett GOTT NYTT ÅR!!

Kommentera

