Julklappstips: Dekorera egna ljus med ljusvax

Tiingeliing!

Att göra egna julklappar är både kul och uppskattat (både av dem som får dem och av mina tjejer som gillar att pyssel) såå inspirerad av adventsljusstakeljusen köpte jag på mig fler vax-plattor och lät tjejerna göra  ljus som vi ska ge bort i avslutningspaket till fröknarna på Kyrkis och körledaren

Material: Vita blockljus (köpte mina på Ikea), vaxkakor (12 ark) från Slöjddetaljer som jag köpte hos Scrap&Hobby, vaxtråd från Panduro och små pepparkaksformar

Tryck ut figur i vaxkakan (för att skydda bordet använd en skärbräda under)

Tryck fast motivet på ljuset (lite lätt). Värmen från fingrarna gör att vaxen fäster mot ljuset såå håll gärna kvar och tryck lite extra när du fäst movitet.

Förra året köpte jag vaxtråd på Panduro. Denna använde tjejerna till att göra detaljer på motiven och på ljusen…

…som man brukar säga ”det är bara fantasin som sätter gränser” 😀

Såå här snygga blev ljusen när tjejerna var klara
(enkelt pyssel som blir såå himla snyggt och inslagna i lite
cellofanplast ser ljusen riktigt ”proffsiga ut”)

♥♥♥

Ha det gött! Kraaam C

3 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort, Presenter och annat att ge bort

3 responses to “Julklappstips: Dekorera egna ljus med ljusvax

  1. Va fina ljus! Perfekt som presenter/julklappar..
    Matlådorna var också jättefina, stämpeln med katten är såå söt!

    Kram Lena

  2. wow, vilka vackra ljus du har gjort…

    Kram Anneli

  3. Pingback: 1:a advent – årets adventsljus pysslade och klara | Cyllans PysselBlogg

Kommentera

