Julklappstips: Hembakat i en altrad fryslåda

Tiingeliing!

Både maken och tjejerna gillar att baka såå i år blir det  hembakt i julklappen  (vad kan jag inte avslöja då mormor kanske är här inne och smyger 😀 )

För att våra bakverk ska klara transporten köpte jag dessa praktiska fryslådor på Ikea (dock ej såå snygga men det kunde jag ju fixa till 😀 )

Duttade rätt hårt med min Distress Stains (Fired Brick) för att få till ”splaschet”
(gjorde ett par test för att fåå till det) innan jag stämplade med Clear Stamp´s Kissen jag köpt på Pema (texten medföljde). Målade kissen lite med Promarks och duttade dit lite glitterlim (grönt, rött och guld…men det syns dåligt på fotot). Jag hade ganska många såna här blommor från YouDo så jag vek två stora blommor på mitten (och fäste ihop dem med häftklammer så det bidde en blomma men lite volym i) och så satte jag två mellanblommor ovanpå för att dölja häftklammern. Mitt-i-blomman- grunkan är två smyckes delar (ser ut som ”en korg” ) som jag plattade till och satte en guld minibrad i mitten.

Papperna med de söta småå rosa hjärtarna är ifrån Panduro (Designblock Christmas Basic). Fäste pappret med en bit washitejp (men det fastnade inte såå bra)

♥♥♥

Har ni sett någon Lucia idag? I kväll ska vi ska till kyrkan och se tjejerna gå i Lucia-tåget och sen ska vi bort och lussa för  mormor och morfar och bjuda på lusse-fika.

Ha en bra dag! Saaankta Luciia!!  Kraam C

1 kommentar

Filed under Alted, Julpyssel och julkort, Presenter och annat att ge bort

One response to “Julklappstips: Hembakat i en altrad fryslåda

  1. linaliten

    Vad läckert det blev! Tokgillar färgkombinationen med det turkosa, röda och bruna! 🙂

Kommentera

