Julklappstips : Ett fodral till årets skolfoton

Tiingeliing!

Till mina och svärföräldrarna ger vi varje år foton på barnbarnen (en uppskattad julklapp till de som redan har måånga saker 😉 ) Jag tycker bara att det är såå trist att ge bort dem i ett vitt kuvert såå i år har jag pysslat ihop två fodral att ge bort korten i… 

Jag gjorde fodralen av fotokartong (har sånt att måla mina stämpelmotiv på).
Gjorde typ ett avlångt kort och fixade till en ficka (att stoppa fotona i) genom att fästa en bit fotokartong med washitejp (vilket även blev dekorativt). Använde även en bit washitejp som låsanordning på mitt fodral (ni ser en liten bit lös tejp på vänstersida)….för en av de häftiga sakerna med washitejpen är att den inte fäster helt på pappret utan går att ta bort lite försiktigt (om man sätter den fel eller som i det här fallen man vill öppna fodralet)

Eftersom jag skulle ge bort foton hämtade jag min inspiration till färgläggningen av mina motiv från just foto-typer. Som Tomtefar Oskar som jag färglade med inspiration av sepia foton, på aqvarellpapper med Antique Linen (distress). Använde den gröna sidan på Julgransvisa (förra årets julpapper från Pion Design) och dekorerade med ett par bitar av samma papper (av den bruna sidan med granen och sången på) För att få dit en färgklick använda jag ett par bitar washitejp och klistrade dit två guldiga mini-brads som jag tagit bort benen på (för jag ville inte att de skulle skada fotona på insidan) Bokstäverna är från ett ark som fanns med i Mistletoe Kisses blocket och årtalet skrev jag med Tiny Alpha bokstäver (Making Memories)

 Mimosa med paket skulle likna ett svart/vitt foto så jag färglade henne med 2 gråa nyanser (ProMarks pennorna Warm Grey 1 och Warm Grey 3). Baksidan på ett gammalt julpapper från Basic Gray tyckte jag blev snygg  tillsammans med motivet och så använde en liten bit av framsidan som dekoration. Ännu mer washitejp och så en liten bit av Julgransvisa pappret och silvriga (benfria) minibrads och samma bokstäver som ovan…klart! 😀

♥♥♥

Ha det gött! Kraam C

2 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort, Presenter och annat att ge bort

2 responses to “Julklappstips : Ett fodral till årets skolfoton

  1. Men vilket bra tips och så himla fint, skolfoton är ju en stående julklapp. Men visst tror jag att mottagaren blir glad när de ligger i ett sådant fodral.
    Superfint
    Kram kram

  2. Åh så fint med en sånt härligt fodral till fotona, superduper!!

    Kramiz Majsan

Kommentera

