Andra advent – tomtarna är ute och smyger

Tiingeliing!

Såå var det dags att tända andra ljuset och vem vet om en av tomtens alla nissar står och tittar in nu när de är ute och smyger för att kolla upp om alla är snälla. För ni är väl snälla….?? 😉 😀

Nä, jag har inte gjort fler julkort…(har ju redan gjort klart årets julkort) men jag hittade ett par julkort gömda i min gammla blogg som gott kunde tittas på en gång till 😀 Detta kort gjorde jag till Julen 2008 (och det syns 😀 jag  har blivit lite bättre på att dekorera mina kort sedan dess fast idén är fortfarande bra) Stämpelmotiv från dåvarande Stämpelboden – de finns idag på Vilda Stamps

♥ ♥ ♥

När andra ljuset brinner är snart Lucia här
hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär

Fast i år stämmer inte den här versen för vi lussar först efter den 3:e advent 😀
Just därför bjuder jag er på lite hembakta pepparkakor i form av ögongodis.
Jag hittade små bokstavsformar (som jag glömt jag hade) och med dessa var jag och tjejerna kreativa på årets pepparkakor…vissa kakor bidde kanske mer hål än kaka men då får man ju ta två 😉


Smaklig spis! Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort

2 responses to “Andra advent – tomtarna är ute och smyger

  1. ÅH det var ju så fint julkort du gjort( fast det var ett tag sen), gillade gardinen i fönstret det var ju så fint,
    Ha en härlig 2advent!!
    Kramiz majsan

  2. Helt fantastiskt!! Sååå söt julkort och härlig stämpel.

    Kraaaaaaam Anneli

Kommentera

