Första advent – dags att tända första ljuset

Hej och hallå!!!

Så var vi det  första advent (dyker upp för tidigt i år igen enligt mig 😉 )
Phuu! säger jag bara för allt jag vill har gjort innan den här dagen = putsat fönster, bytt till julgardiner, fått upp alla advents ljustakar+adventsstjärnor, bakat pepparkakor och lussebullar (fast det sköter våra duktiga bagare (döttrarna) om nu för tiden) och kanske få fram ett par tomtar bara för att fåå  till lite julkänsla…känner jag mig själv så hinner/orkar jag hälften…hihii 😀

Men en sak är i alla fall klar – årets adventsljus i adventsljusstakarna(vi har två, eftersom maken hade en och jag en när vi träffades och båda är så snygga att vi vill använda båda) Dessa supersnygga ljus fixade tjejerna till i veckan (när de var hemma och kurrerade sig från snuvan)…himla snygga (om mamma får lov att säga såå 😉 😀 ) Det här en tradition som jag startade  för 4 år sedan för att tjejerna (då 4 och 2) skulle få jul-pyssla.

I år hade  jag köpt röda vaxplator hos Panduro, som tjejerna fick trycka ut figurer ur med våra mini pepparkaks-formar och så ville de ha fram resterna av guldvaxtråden från ifjol och sen fick de fria händer och dåå bidde det såå här fint (mamma är stolt!)

♥♥♥

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas att fira få advent

Jag önskar ER alla en riktigt skön första advent Kraaam C

Lämna en kommentar

Filed under Julpyssel och julkort

Kommentera

