Julkort med Mimosa + Julklapps-katt

Tiingeliing!

Jodå…jag kämpar på med mina julkort. Nu är det bara 2 kort  kvar att göra men det känns som 50 för inspirationen är låg och jul-stressen flåsar mig i nacken (är ju första advent om drygt en vecka och dammråttorna borde få lite snyggt 😀 )

Jag ville göra ännu ett udda (cyllan-typ) julkort…så jag blandade ett par av de  jul-iga med ett par av de o-jul-iga (färgmässigt alltså) Christmas Joy-papperna. Hittade ett rött organza-band med ränder i mina gömmor som jag tyckte passade bra på kortet. Text-stämpel från Kortmakaren stämplade jag upp med Peeled Paint (distress). Dekorerade kortet med röda hjärt-brads (Reprint), blommor (Panduro) ihop satta med en velvet-brad och ett par bling-stenar (i ena hörnet)

Den här söta tjejen, Mimosa med julpaket frånBildmålarna hittade jag redan förra julen men då hade jag redan köpt på mig x-antal julstämplar så jag kunde inte köpa en till (tyckte plånboken) men i år såå fick hon komma hem till mig (hon går ju faktiskt att använda på grattiskort ocksåå ju)

Den här läckra julkatten (en clearstamp) köpte jag på Pema när jag var där för att handla papper (det blir ju alltid lite mer som slinker med när man scrap-shoppar 😀 )

♥♥♥

Ha det gött i vintermörkret Kraam C

3 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort

3 responses to “Julkort med Mimosa + Julklapps-katt

  1. Så kul att du kombinerat olika stämplar! Den där lille katten är så söt. Tack för att du lämnade en hälsning i min blogg.

  2. Mia

    Snyggt! Här är också kort-inspirationen låg för tillfället. Har fått ett par tavelbeställningar som jag är sugen på att sätta igång med, men känner stress över att jag ”borde” julpyssla istället. Så då blir det inget… :-/
    Kram M

  3. ÅÅh så härligt juligt kort, och fina stämplar också 🙂 Mimosa är ju så söt, gillar mycket.
    Kramiz Majsan

Kommentera

