FarsDags kort

Hej och hallåå!

Har ni gratulerat Far idag?  Hemma hos oss så firar vi husets pappa med tårta+ kort/teckningar från tjejerna och något litet inköpt från oss alla. Men maken  och jag uppvaktar förståss även våra egna pappor idag med ett par trisslotter i ett hemmagjort kort som i år ser ut såå här…

Jag skar ut remsor av cardstock (full längd = 30cm), vek in en bit till fickan att stoppa lotterna i (dock inte dem på bild – ska köpa nya i veckan 😀 ) innan jag vek ihop kortet. Klippte bort ett hörn av inviket + dekorerade med lite spillbitar innan jag fäste nederkanten med dubbelhäftande tejp.

På kortet till svärfar har jag använt Långa Farbron-stämpeln från Papermaze, ett par mönsterpappersrutor och så tryckte jag ut texten med dymon (som vanligt 😀 ) 

På kortet till min pappa har jag använt Zot, från Doodle Factory (stämpel). Målade honom (likt Långa Farbron) med Promark  – gav honom 3dagars stubb och en hårlock av svart garn.

♥♥♥

Ha det gött alla pappor (och ni andra också förståss)  Kraam C

4 kommentarer

Filed under Kort

4 responses to “FarsDags kort

  1. Mia

    Vilka fina kort du gjort! Som vanligt har jag mest tänkt göra det men det har inte blivit av. Insåg nu att jag inte ens har ringt min… Ooops!
    Kram Mia

  2. Så fina, så fina kort till farsdag, själv har jag ej gjort några alls, det är ju bara jul o åter jul som jag sitter fast med nu. Blir faktiskt lite tråkigt att ha massproduktion med julkorten, lovade mig själv förra året att jag ska minnsan börja efter midsommar med julkorten, men det blir ju aldrig som man tänkt 🙂 Tack för alla fina ord hos mig, värmer så gott!!
    Kramiz Majsan

  3. Eva

    Mina mungipor går från öra till öra…… helt underbara kort man blir bara så glad av att se dem. Du har så skön stil som jag beundrar hos dig.
    Ha en skön kväll
    kram kram

  4. Vilka härliga kort du har gjort. Man blir glad när man ser dom.

Kommentera

