Julkortsutmaning nr 4 på FL

Tiingeliing!

Idag visar jag julkortet jag skapade till den sista julkortsutmaningen på FL (FamiljeLiv). Den här gången var det  Cajsasmamma  som kommit på utmaningen och vilken utmaning…! (i alla fall för mig som inte är såå glad för brunt och beige 😀 )


Vi skulle göra ett julkort med gammeldagsjul-känsla
 Vi skulle ha ”nåt med djur” med 
Färgerna svart och brunt(ev beige) skulle finnas på kortet

Om jag klarade utmaningen? Tja va tycker ni…? 😀

Chalkade och trasade sönder kanterna på mönsterpapperna ( från ett häfte från Panduro) för att få till gammeldags-känslan. Förstärkte gammel-känslan ännu mer med tomtemotivet från Inkido (2010 års colletion). Stämplade text-stämpeln från Kortmakaren i rött på en bit fotokartong som jag chalkade och trasade kanter på och dekorerade det hela med rött bradshjärta (Reprint)
Jag hade lite svårt att fåå till det svarta i mitt kort tills jag hittade det här God Jul-bandet jag beställde på Panduro i fjol (tur man har lite i sina gömmor 😀 )

En närbild på Småfåglarnas kompis, ja så heter renmotivet jag använt (från Stämpelgården) som jag satt fast med 3D-kuddar – även den lilla fågeln som jag klippte loss från motivet har jag satt med 3D-kudde

♥♥♥

Ha det gött! Kraam C

2 kommentarer

Filed under FL-utmaning, Julpyssel och julkort

2 responses to “Julkortsutmaning nr 4 på FL

  1. Åh så fint, tycker du lyckats kanonbra med utmaningen, håller tummarna 🙂
    Kramiz Majsan

  2. Vad fint. Jag gillar kontrasterna.

Kommentera

