Julkortsutmaning nr 3 på FL

Ho ho hoo!

Jag ligger lite back med  julkortsutmaningarna, som vi ger varandra inne på en tråd på FamiljeLiv (den här utmaningen skulle va gjord till slutet av förra veckan men tiden räckte inte till såå jag fick göra den i helgen) Den här kul-iga utmaningen fick vi av Mama Mia  (ganska klurig för en som äälskar sina stämplar vill jag säga 😀 )

♥♥♥

Vi fick inte använda stämplar, motiv, bokmärken, stickers eller liknande på våra julkort men bokstäver fick vi använda och det tog jag fasta på när jag gjorde mitt kort…

Inspirationen till mitt julkort kom ifrån att jag sett andra kortmakare använda den här tekniken på sina kort (i fjol tror jag det var). Jag skar ut remsor av mönsterpappret Stjärnhimmel från Pion Design (fjolårtets julpapper). Chalkade långsidorna i brunt innan jag flätade ihop en fyrkan av remsorna.
Fäste ändarna med lite klister och chalkade där det fattades chalk innan jag klistrade fast det hela på en vit kortstomme.

Satte ihop dessa urläckra julstjärne-blommor från YouDo med en guldfärgad smyckesdel + mini-brad i guld. Bokstäverna i brunt hittade jag på Panduro Outlett i Malmö. Stansade ut ”grangrenar” i vitt och blåturkos papper med min fermstans (som jag inte ångrar att jag köpte på mig för måånga år sedan)

♥♥♥

Den här veckan är det höstlov i skolan så  jag och mina tjejer njuter av sovmorgon och att ta dagen som den kommer (sköönt!)
Ha det gött! Kraaam C

4 kommentarer

Filed under FL-utmaning, Julpyssel och julkort

4 responses to “Julkortsutmaning nr 3 på FL

  1. Vilket fint julkort du har gjort!

  2. Vilket kort så fint. Riktigt gammaldags julkort med mycket känsla.

    Kraaaaaaaam Anneli

  3. ÅH så fint, gillar mycket:)

  4. Mia

    Du ser! Du klarar dig ju bra utan stämplarna också! 😉

Kommentera

