Julkort med tomtemotiv

Tiingeliing!

Nu har jag kommit halvägs i årets julkortproduktion…jag har gjort 6 kort och ska göra 6 kort till (om inte jag hittar några fler kuliga jukortsutmaningar vill säga 😀 )

Än en gång utgick jag från ett tomtemotiv från Inkidos (förra årets kollektion) Det ljusblåa i motivet matchade snyggt dessa turkosblå  julpapper, Christmas Joy (15x15cm block) som jag köpt inne hos PY Hobby. Pappret med figurerna på har en svag glittereffekt som tyvärr inte kameran fångar upp.

Stämplade, Definition Jultomte från Papermaze med Fired Brick (distress) direkt på mönsterpappret. Dekorerade med en bit röd/vit prickigt oranzaband + en vit gardenia och skrev ut text på min dymo.
(Ett tips: Scrapfabriken har rea på sina Definition Jultomte-text + andra i samma stil) 

♥♥♥

Ha det gött! Kraam C

5 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort

5 responses to “Julkort med tomtemotiv

  1. |Linda|

    Så snygg den blev. Här finns ingen lust alls längre och jag undrar om det ens blir några hemmagjorda julkort iår. 😦

  2. Snygga julkort…allihop *S*

  3. Vilket mysigt julkort du har gjort!

  4. Mia

    Snyggt! Åh, jag måste köpa mig en dymo

Kommentera

