Julkortsutmaning nr 2 på FL

Tiiingeling!

Förra veckan var det jag som gav tjejerna inne på FL en julkortsutmaning. Den här veckan gav Tygbiten oss en ny utmaning att bita i 😀

♥♥♥
Minst 3 mönsterpapper
Minst 2 knappar
Minst 1 band/snöre
och att vi skulle tänka alternativ jul
d v s att använda färger som inte är så jul-iga

♥♥♥

Så här bidde mitt o-juliga julkort…

Dessa julpapper, Christmas Joy, ett block med 15x15cm papper hittade jag inne hos PY Hobby – i läckra o-juliga färger. När jag ändå beställde lite nytt köpte jag på mig lite fler organzaband, bl a det här klarblå med vita prickar.
Textstämpeln, köpte jag förra året hos Prickiform (som tyvärr inte finns längre) och här fuskade jag faktiskt och använde Fired Brick (röd distress) när jag stämplade upp texten och sen chalkade jag med både brunt, blått och lite rosa runt textrutan.

Letade upp ett av mina äldre motiv (köpt hos InkyWings Motivstämplar för läänge sedan så hon finns nog tyvärr inte längre) och färglade henne i o-juliga färger (med mina Promarks) och för att fåå lite julkänsla på kortet blingade jag henne med silverfärgat glitterlim

♥♥♥

Tänk att det redan är lördag (var tog veckan vägen??) Idag ska vi jaga vinterkläder + stövlar åt tjejerna innan allt tar slut (vår vanliga otur 😀 ) och kanske göra något kul ocksåå…det är ju sånt man glömmer bort bland alla ”måsten)
Jag önskar er alla en sköön lördag! Kraaam C

1 kommentar

Filed under FL-utmaning, Julpyssel och julkort

One response to “Julkortsutmaning nr 2 på FL

  1. Pingback: Äntligen Julafton! | Cyllans PysselBlogg

Kommentera

