Julkort med Lilla Anna på

Tjoohoo!

Ni har säkert redan sett stämplarna med mina favoriter från 70-talet, Lilla Anna och Spöket Laban från Papermaze. Grymt läckra! Så läckra att jag bara var tvungen att köpa en Lilla Anna-stämpel. Jag ville förståss testa den på en gång och då jag är mitt uppe i julkortsproduktionen …slog jag två flugor med en smäll 😀

Inspirationen till mitt julkort hämtade jag från den här skissen som jag hittade inne på Svensk Scrapbookings födelsedags CC – kortskiss 2 

Jag började med att klippa ut 4 fyrkanter i God Jul-textpappret från Panduro Outlett (Malmö). Ritade en liten gran på frihand (sneglade lite på hur Inger och Lasse Sandberg gjort sin gran i en av Spöket Labanböckerna för att få rätt stil på den) Pyntade granen med 3 metallfärgade minibrads som jag tog bort benen på och limmade fast. Stämplade God Jul-texten (inköpt hos Kortmakaren för ett par år sedan) på en bit rött A6 kort och skar ut samt ritade en ram runt. Tog fram en bit rött-vitt snöre och gjorde en rosett för att få till paketkänslan på textrutan och sen lät jag snöret busa runt på resten av kortet. Klippte till en liten etikett och skrev ”Till Anna” på den.

Jag plockade fram våra Lilla Anna böcker och färglade Anna enligt orginalbilden. Tomtemössan knyckte jag från Tomtefar Oskar, även han från Papermaze. (jag köpte mina stämplar hos Kortmakaren) . Jag fixade till tomteluvan lite på kanterna med sax och penna för att den skulle passa Anna lite bättre.

♥♥♥

Vet ni vad? Den här veckan håller jag på med ett o-juligt julkort = en utmaning för mig som gillar att hålla mig till rött och grönt när jag gör mina julkort 😀
Om jag lyckas får ni se i slutet av veckan

Ha det gött! Kraam C

2 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort

2 responses to “Julkort med Lilla Anna på

  1. Åååå vilket härligt kort, jag gillar också lilla Anna. Du gör så tjäcka och färgglada kort. Kikade in och kollade hallen,wow önskar jag vore så modig att använda starka färger. Döläckert!!
    Ha en fortsatt skön vecka
    Kraaaaaaaaaaam

  2. Pingback: Äntligen Julafton! | Cyllans PysselBlogg

Kommentera

