70-års kort i SteamPunk stil

HejHopp!

Förra helgen gjorde jag även detta kort (samtidigt som jag knåpade ihop svärfars kort – se nedan)

Jag använde samma Grattis- textpapper från Panduro som bas men bytte ut distressfärgerna till Tumbled Glass (till kladdet i botten) och Broken China till att stämpla i. Använde även här Kugghjul 3, 5 och 6 från Gummiapan samt fläckar-stämpeln från Tingtura Design. På det här kortet använde jag en bild från ett vintages ark, från Inkido (tyckte den här herren passade bra till min farbror som snart fyller 70 år)

En närbild på de vita körsbärsblommorna och det lilla hänglåset som jag hittade på min jakt efter metal-saker att sätta på kortet (för sån´t ska man ha på sina SteamPunk-alster har jag läst 😀 ).

På den är sidan satte jag fast nätbandet med två struv-brads, olika storlekar.

♥♥♥

‘Det var allt för idag men nästa vecka dyker jag upp mer fler julkort
Ha det gött! Kraam C

Lämna en kommentar

Filed under Kort

Kommentera

