Ett födelsedagskort där Cyllan goes SteamPunk

Hej och hallå!

Jag hoppas ni inte blir inte allt för chockade när jag uppdaterar bloggen två gånger på samma vecka 😉 😀 men jag fick gjort 3 kort i helgen som gick.
Nu när hösten står för dörren poppar det upp lite födelsedagar i vår släkt igen och först ut…

… är svärfar som i år får ett presentkort (lite lättare att skicka på posten än en flaska vin 😀 ) + detta SteamPunk-inspirerade kort. (vet inte om jag lyckats men jag har följt de ”måsten” jag hittat på nätet…tror jag 😀 )

Grunden till mitt kort är ett Grattis-textpapper från Panduro som jag kladdade ner med distress (Shabby Shutters). Sen stämplade jag med KuggHjul 3, 5 och 6 från Gummiapan i distressfärgen, Crushed Olive tills jag var nöjd. För att piffa till bakgrunden ännu mer tog jag fram min fläckar-stämpel, från Tingtura Design och stämplade även den med Crushed Olive.
Motiven är tags från ett ark från Graphic45 (en bonus är att mannen på motivet och svärfar är ootroligt lika varandra)

Vek en bit limegrönt nätband och häftade fast det på mönsterpappret innan jag fäste allt på kortstommen. Blommor från Prima E-line men struv-brads i mitten och knappar som jag k.öpt på Panduros rea (för ett par år sedan).

♥♥♥

Snart är det helg och dåå ska jag pyssla ännu ett julkort – Kul!! 😀
Ha det gött! Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Kort

2 responses to “Ett födelsedagskort där Cyllan goes SteamPunk

  1. Läckert! Härliga färger!

  2. Så läckert kort! Gillade stämplen med tomten du hade i förra inlägget så söt
    Önskar dig en skön helg!
    Kraaaaaaaaaam Anneli

Kommentera

