Julkortsproduktionen är igång

Tiingeliing!!

Japp – efter en lååång pysselpaus har jag tagit mig i kragen och tagit fram mina pysselgrejor igen (pysselrummet lär inte bli klart innan jul har jag insett  😀 )
Gissa om jag har haft kul i helgen…stämplat, målat och kladdat med färg såå nu rullar jag igång min blogg igen …

♥♥♥

Inför årets julkortsproduktionen har jag dragit igång en julkortsutmaning inne på FL (FamiljeLiv) där vi ska turas om att ge varandra utmaningar, pyssla våra kort och visa upp våra alster samtidigt som vår hög med julkort växer 😀

Det var jag som kickade igång utmaningarna med den här skissen + följande krav: Att det skulle finnas minst 1 stjärna och användas minst 1 stämpel på kortet. Så här bidde mitt kort…

 När jag skapade mitt kort hade jag som mål att göra kortet maskulint så jag valde en grå kortstomme som tog upp det gråa i mönsterpappret med stjärnor på. Jag bara äälskade textpappret, inköpt på Panduro Outlett i Malmö (så det lär hamna på många av årets julkort 😀 ). Använde ett parbrads med öglor för att sätta fast det röd-vita snöret. (jag har klistrat fast den änden av snöret som ligger uppåt om någon undrar)

När jag fick syn på Tomtfar Oskar, från Papermaze, inne hos Kortmakaren kunde jag inte låta bli och köpa honom för han är en tomte helt i min smak 😀
Färglade honom med mina ProMarks pennor – valde att göra gröna kläder på honom för jag visste att jag skulle ha det röda textpappret på kortet och hade jag målat honom i rött (som en traditionell tomte) hade han försvunnit i allt det röda. Stämplade även dit ett par stjärnor  med en tuff stjärnstämpel, med ett slitet utseende från Gummiapan (du hittar dem under Övrigt)

♥♥♥

Ha det gött! Vi ses snart igen Kraam C

2 kommentarer

Filed under FL-utmaning, Julpyssel och julkort

2 responses to “Julkortsproduktionen är igång

  1. Så fint! Härligt tomtemotiv!

Kommentera

