Sjukt…liksom

Tjoohoo!!!

Nu var det läänge sedan jag gjorde ett inlägg här i bloggen och orsaken till det heter baciller. Envisa duumma baciller som gett mig ett rent helvete de senaste 3 veckorna…

… så nu känner jag mig som katten på bilden – helt slut men inte ett dugg bättre.
Det började med en förkylning som gav mig ett tryck i örat (fast ingen vätska eller öroninflamation) så jag fick prova att ta kortison att ta bort svullnaden – bieffekt ökad oro och jag som fick en lättare panikångest p g a trycket i örat mådde förståss inte bättre – tvärtom. Så i 2 veckor har jag sökt vård ungefär varannan dag utan att någon kunnat hjälpa mig eftersom mitt öra sett okej ut (trots att det känns som någon stoppat in en ballong och blåst upp den). Förra veckan fick jag söka akuten p g a alla symtom jag fick av kortisonen(tungan kändes svullen och jag drack litervis med vätska) såå nu äter jag lugnande i väntan på att kortisonen ska gå ur kroppen samtidigt som jag ska ”vänta ut mitt öra” som numera innehåller vatten och fortfarande ger ett obehagligt tryck i huvudet som ger mig panikångest. Att vänta ut funkar dåligt när kroppen skriker….”jag döör” p g a ångesten och nu får jag inte ta pillerna som hjälper mest  mot oron heller längre eftersom de bara ska ätas kortare perioder – tala om att KAOS och hopplöshet råder i mitt ♥  just nu.

Kraaam från en trött och ledsen C

Lämna en kommentar

Filed under Gott och Blandat

Kommentera

