Spara på sommaren

Tiingeliing!

Förra veckan stod jag i vårt trädgårdsland och plockade hallon. Solen värmde på min rygg, hallonen luktade hallon (förståss) och allt var såå där somrigt perfekt (förutom allt ogräss som jag stod i ) 😀 … dåå slog det mig att det här minnet borde man lagra på burk och ta fram när höstens grååa regnmoln hänger tungt utanför fönstret – sagt och gjort, jag tog med min kamera ut och började ”spara på sommaren”

 En närbild på våra hallon

Svarta vinbär (mina favoriter)

Med lite tur såå ska detta bli en klase med vindruvor (tror jag – vi är nybörjare på vindruvor 😀 )

En sak som jag saknar är ett närbildsobjektiv till min kamera för min kamera och jag kommer inte alltid överrens när jag vill gåå riktigt nära ett motiv men trots detta såå lyckades jag fåå till ett par kanon-bilder på djurlivet i vår lavendel, som denna på ett litet bi

en humla

Den svåraste fotomodelen, var den här fjärilen som vägrade fälla ut vingarna tillräckligt länge såå att jag hann få med dem på bild 😀

Här hann jag nästan….

Men skam den som ger sig….jag fick bilden 😀

Och såå till sist….får jag bjuda på lite hallon? 😉 😀
Med lite tur så kommer jag ihåg hur det luktade och kändes i hallonbuskarna när jag sitter vid mitt pysselbord i höst och gör LO:s av mina sommarminnen 😀

♥ ♥ ♥

Smaklig spis!
Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Foton, Gott och Blandat

2 responses to “Spara på sommaren

  1. |Linda|

    Vilka härliga bilder!! ❤ Perfekta bilder att scrappa sen!!

  2. Känner dom ljuvliga dofterna ända hit… 🙂

Kommentera

