Vill ni se mina första LO:s??

Tiiingeliing!

Jag vet inte om det här roar någon annan än mig men när jag gick igenom mina gamla alster hittade jag mina första LO:s ….

Mitt första försök till en LO var till en påskutmaning som de höll i en Scrappbookingtråd inne på FamiljeLiv. Jag hoppade på utmaningen och började hänga i tråden och det var såå jag halkade in i Scrappbookingens värld 😀

Min andra LO, även den gjord till en utmaning på FL med temat: Hjälte
Det syns att jag precis börjat köpa på mig lite material – billiga papper från Ullared bidde inte någon hit hos mig kan jag säga… 😉

Nästa utmaning var på temat: Vänner. Kör fortfarande med billigt papper (ler) men knapparna är inköpta på Panduro (o de var inte billiga). Hade köpt på mig ett stämpel-alfabet i silikon men jag blev inte nöjd med stämpeltrycken såå det förpassades snabbt ner i mina gömmor 😀

Till den här LO:n hade jag hunnit shoppa på mig lite mer material. Temat var Kärlek om någon kan ha missat det 😉 Mönsterpapper, brads och skumgummi bokstäver från Panduro. Mina första LO:s gjorde jag i A4:a format eftersom mitt första mål egentligen bara var att fåå igång mitt pysslande som legat på is sedan jag fått barn

Min första ”riktiga” LO gjorde jag på hösten 2008 till en utmaning där vi skulle använda höstfärger. Jag minns att jag satt och surfade runt mycket den sommaren och  tittade på hur andra gjorde sina LO:s så när hösten kom ville jag testa lite av de stilar jag sett under sommaren. Jag blev väldigt nöjd med min LO trots att jag inte kammade hem någon vinst i utmaningen 😀

Till den här utmaningen, som var en BOM-utmaning, hade jag nog köpt ett album (20x20cm) såå det blev måttet på LO:n. Shoppat på mig ännu fler mönsterpapper och det som var nytt just då, punchinella. Jag vann faktiskt med den här LO:n såå nästa utmaning fick jag själv komma på (det var det som var vinsten i utmaningarna nämligen)

Såå här blev LO:n (30×30) som jag gjorde till min egen utmaning som var: Få fram känslan av rörelse i din LO, 2-3 foton och använd en färg som finns i foto på mönsterpapper och dekorationer. Ännu en LO jag blev nöjd med 😀

♥ ♥ ♥

I höst ska jag fortsätta att utvecka min egen LO-stil (om man nu kan ha en sån ;-)) för de är rätt kul-iga att göra

Ha det gött! Kraaam C

Lämna en kommentar

Filed under Gott och Blandat, LO

Kommentera

