Grattis gubben!

”Jaa måå han leva….

ja måå han leva…ja måå han leva uti huundrade åårrr!” Hipp hipp hurra!!
Idag fyller min make år och han har fått riktigt åldersnoja såå jag passade på att göra ett humor-kort till honom (”sjuk” humor , jag vet 😀 )

 Blandade olika prickiga mönsterpapper som grund för mitt kort. La till lite mönstrade bitar från ett annat mönsterpapper innan jag…

… satte dit text. Använde limegröna bokstäver (fast det syns dåligt på bilden) för att matcha den gröna gubben i motivet+svarta småå rutor+dymo (eftersom det inte finns å,ä och ö bland småå rutorna)+vita formbokstäver.

Motivet DoktorFilur ( som jag köpte på Kortmakaren när de hade rea) färglade jag färgglatt. Lite mer bokstäver och såå fick jag dit antal år min gubbe fyller (43) allt för att reta honom ännu mer 😀

♥ ♥ ♥

Skickade in min mans kort till Kortmakarens blogg och de visade det i måndag (såå himla kul) Klicka HÄR såå får ni själva se 😉 😀
Nu önskar jag er alla en fortsatt bra dag – här hemma blir det tårtkalas i e m

Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Kort, ScrappaLoss

2 responses to “Grattis gubben!

  1. |Linda|

    vilket underbart kort du har gjort! Grattis till visningen i Kortmakarens blogg med!

  2. Eva

    Hi hihihi……. helt galet ….. så tjäckt, och riktigt läckert med alla färger. Du är en hejjare på färgglada kort. Sk..tsnyggt!!!
    Önskar dig en skön vecka
    kraaaaaaaaam

Kommentera

