I kärlekens tecken….

Tiingeliing!!!

Första veckan i december hoppade jag på en Veckans skiss-utmaningarna inne på ScrappaLoss (en nyligen startad inspirationsblogg). Jag blev sugen på priset (ett kit sponsrat från Scraplagret med bl a Pysselgummans ”från mitt hjärta”-papper). Man skulle skapa efter skissen nedanför och temat I kärlekens tecken (allt utom kärleken till våra barn var okej) och såå fick vi inte byta ut hjärtformen.

Såå här blev mitt bidrag – ett kort till min man (vi firar ju 11 år ihop, 10 år förlovade i mars nästa år) och låten (på textstämpeln) hade vi på vårt bröllop som vi hade för snart 9 år sedan…hu va tiden gåår!

Vill du veta hur jag gjorde? Jo jag klippte ut ett hjärta av papper som jag la på en vit kortstomme. Sprayade med hemmagjord mist, både Worn Lipstick och Fired Brick över kortet och tog bort hjärtmallen. Stämplade texten med Fired Brick direkt på kortet. Stämpelmotivet kommer ifrån Tingtura (är en av mina favoritstämplar) Rev två långa och en kort remsor av mönsterpapper. Dekorarade med en vit körsbärsblomma, grönt blad, en bit röd/vitt band (som jag gjorde ett hjärta av), en hjärt-hattnål och ett rött brad-hjärta.


Jag kan avslöja att jag blev både överaskad och GLAD när jag vann med
mitt kort och fick kitet jag blev sugen på att vinna 😀

♥♥♥

Hoppas ni alla har det gott såå här i mellandagarna. Vi är lediga fast det ska hinnas med en hel del på dessa dagar såå ledighet vet i katten om jag vill kalla det för 😉

Ha det gott
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort, Utmaningar och Tävlingar

One response to “I kärlekens tecken….

  1. Gillar det första kortet. Ett riktigt ”godiskort”. Gott Nytt År!

Kommentera

