Julkort 11

Tiingeliiing!

Idag är det dan före doppare dan – lille julafton. En dag som jag minns rätt så väl från min barndom – huset doftade julskinka och gran (för min mamma kokte julskinkan och min pappa tog in granen som vi klädde tillsammans) och såå tittade jag på ett barnprogram som tv1 körde år från år – en balletuppsättning av Beatrice Potters böcker. Grodan som fiskade, hönan som skulle lägga ägg, mössen som bodde i dockskåpet och min favorit: en killgris som flyttade hemifrån och mötte en tjejgris i lila klänning…å va jag äälskade den där klänningen (ler). Vet i katten om mina barn kommer att fåå såna minnen av sina barndoms jular dåå vi mest ”rusar runt” och försöker hinna med allt…. 😉

♥ ♥ ♥

Idag är vi är vi framme vid årets sista julkort – ett kort där jag använt spillbitar och alster som inte blev riktigt som jag tänkt mig… 😀


Högen spillbitar växer ju för varje julkort man gör såå till det här tog jag ett par av dem som jag hade liggande och skapade ett ”lapptäcke” till bakgrund

När jag gjorde min Tim Holtz Tag blev inte mina första försök såå bra. Embossa pulvret ville inte fästa i texten jag stämplat men istället för att slänga Tagen skar jag bort misstaget och använde resten som motiv på mitt kort. Ännu en misslyckad Tag kom till användning då jag stansade ut ett par ”grangrenar” med min fermstans och satte bakom blomman, som är dekorerad med vit fransgarn och har en valvet brads i mitten.

♥ ♥ ♥

I morgon öppnar vi sista luckan i adventskalendern – även här i min blogg.
Då fåår ni en liten överraskning….vad får ni se i morgon 😀

Kraaam C

1 kommentar

Filed under Julpyssel och julkort

One response to “Julkort 11

  1. Även spillbitar går att använda. Superfint kort.
    Och god jul!

Kommentera

