Stressad över julklapparna??

Näää!…

…för  i år är jag klar med klapparna (de ligger inslagna under granen) =sköönt!
Vi brukar sitta uppe halva natten innan julafton och slåå in klappar i vanliga fall men i år kan nog jag och maken luta oss tillbaka i soffhörnet och glooo på Bingolottos uppesittarkväll i ett julefint tv-rum (om inget annat tillkommer dagen innan) Men för er som har lite klappar kvar att fixa kommer här lite inspiration….

♥ ♥ ♥

Vi vuxna ska få en julklappspeng av mina föräldrar (vi ska spara ihop till ett nytt tv-spel ) så min mamma beställde två kort (att stoppa pengarna i) av mig. 

Använde samma stämpelmotiv på mina kort – en hund i paket som jag köpt hos October Stamps. Gjorde ett lapptäcke av olika mönsterpapper som jag chalkade med brunt och ritade sömn-kant på. Dubbla band för effektens skull. På mitt kort dekorerade jag chipboard bokstäverna med blingstenar i rosa och rött och på makens kort satte jag röda bling stenar och vita formbokstäver.

På insidan gjorde jag en ficka att stoppa pengen i. För att dölja banden som jag fäste på baksidan – dekorerade jag med spillbitar.

Inget går upp mot hemmagjort julgodis – muums! Och såå funkar det som julklapp till människor som redan har hela huset fullt med prylar…hihiii 😉


Jag vek till ett par tetraförpackningar i metallwellpapp och knöt fast hemmagjorda etiketter, med rött sidenband = förpackning och  paketet i ett. Klappat och klart 😉


Etiketterna är gjorda som småå distressrutor. På den ena färgade jag in bakgrunden i rött innan jag stämplade med julbakgrund (textstämpel från Wilda stamps) och på den andra stämplade jag enbart med gröönt (samma stämpel). Dekorerade med guld stjärnor, ritade dit lite streck och texten tryckte jag ut på dymon.

♥ ♥ ♥


Ha det gött!
Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort

2 responses to “Stressad över julklapparna??

  1. Hemma gjort godis är perfekt julklapp. Ett år gjorde jag strutar av brunt omslagspapper från ikea och satte fina lappar på. Det var också fint.

  2. |Linda|

    Du gör verkligen så mycket fint! ❤

Kommentera

