Tips – Gör fina kuvert till dina julkort + julkort 7

Hej hej!!

I veckan är det dags och lägga julkorten på postlådan om man vill skicka dem med julporto vill säga. Och för att göra brevbäraren lite gladare när han ska dela ut posten brukar vi göra våra vita kuvert lite finare….

…genom att låta våra tjejer stämpla på dem med div juliga motiv. I år var mina tjejer lite mer kreativa än mamma tänkt sig – de stämplade, ritade och färglade även med fingrarna 😀

♥ ♥ ♥

Och såå julkort nr 7 som jag skapade till en utmaning inne på FL (familjeliv).
Utmaningen var att skapa ett kort både efter skiss och monokromt (i en färg) – hudfärg samt lite vitt och svart var okej.

 

Såå här blev mitt bidrag till utmaningen – ett rött hÄngelkort.
Vad jag använt på mitt kort: Stämpelmotiv: gammal hÄngelstämpel, textstämpel från Prickiform. Infärgad tårtpapper, röda knappar, rutiga band, röda rosor, utstansade grangrenar (fermstans) och röd sticklers(x-mas red)

En närbild på hÄngeln som jag färglagt både med Promarks och mönsterpapper (berättar mer om det på julkort nr 9 😀 ). Här ser man också att jag gått lite crazy med den röda sticklersen (glitterlimmet)

♥ ♥ ♥

Glöm inte – det du inte hinner idag hinner du i morgon 😀
Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort, Utmaningar och Tävlingar

2 responses to “Tips – Gör fina kuvert till dina julkort + julkort 7

  1. Åh vilket tjusigt kort. Jag är otroligt imponerad!

  2. Vilka härliga kuvert. Tyvärr så var jag tråkig i år med och skickade dem som de var. Men jag har haft svårt för att göra julkorten alls iår. Och kortet var ju superfin!

Kommentera

