Julkort 4

Tiingeliing!

Om ett par dagar är det dags för oss att ta fram plastgranen som ska stå i tv-rummet och pynta den såå den är klar innan Lucia – en tradition vi haft eftersom vi  inte firat julafton hemma på måånga år. Och därför kör jag lite på det temat den här veckan….julgranen 😀

♥ ♥ ♥

Jag hittade min gröna skärmall från Fiskars med julmallar i min pyssellåda och tänkte att det var på tiden att jag fick använt den (köpte den för ett par år sedan 😀 ) Ritade av granen som fanns som mall på det här läckra julpappret från Basic Gray och klippte ut den. Rev kanterna med min kantrivare och chalka dem i brunt. Dekorerade granen med ”julgranskulor” på ett snöre, från Kort och gott.
Jag stämplade på det söta ängelpappret från Pion Design – väntan på tomten. med jultext-stämpel, Vilda Stamps i Peeled Paint (distress). Fäste en bit säckväv med gröna häftklamrar, köpta på Panduro. En guldig snöstjärna ifrån gömmorna fick bli en julstjärna i granens topp. God jul-stämeln, från Prickigform stämplad jag i rött, Fired Brick (distress) på en ruta från arket tomtefabriken, Pion design.

♥ ♥ ♥

Ha det gött!
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Julpyssel och julkort

One response to “Julkort 4

  1. Här rockas det så underbart julkort. MYCKET SNYGGT!
    Kraaaaaaaaaaaaaaam Anneli

Kommentera

