En Tim Holtz-inspirerad Tag

Tiingeliiing!

Idag bloggar jag inne på ScrappTorget – lucka 7 i vår adventskalender. Ni har väl inte missat att ni har chansen att vinna fina priser om ni bloggar den röda loggan (jag visade er den 1:a dec) och länkar till oss samt lämnar en kommentar inne på ScrappTorget varje dag?? ( såå glöm inte och lämna ett avtryck där idag 😉 )

♥ ♥ ♥

Förra året tittade jag inom Tim Holtz blogg för jag var nyfken på hans 12 Tags of Christmas. Innan mitt besök trodde jag inte att den kille kunde göra något som skulle falla mig i smaken för jag trodde allt han skapade gick i färgen brunt & brunt (ler)…men oj vad jag blev överraskad. Hans julTags var helt uunderbara såå i år följer jag hans12 Tags  of Christmas igen…killen är ju heelt makalös på att komma på saker. Inspirerad av Tim Holtz har jag gjort den här Tagsen där jag använt hans stämplar som jag köpte inne hos Scraplagret

Jag började med att embossa tomte ansiktet i svart, direkt på en färdigköpt Tag. Embossade dit ett par snöflingor i vitt men stämpeldynan måste ha varit för torr för pulvret flög bort när jag fönade därav de lite suddiga stjärnorna. Stämplade notorna med en vattenfast svart dyna såå att jag kunde färglägga tagen med distress, Tumbled Glass+ lite Fired Brick (röd) Duttade dit lite färg i tomtens ansikte Tattered Rose(ansiktsfärg) + Worn Lipstick(rosa) Stal TH:s idé med att sätta glitterlim (Sticklers) på järneks grenen, som dekorerar tomtens mössa, rakt av, använde färgerna X-mas red (röd) och Holly (grön). God jul-stämpeln från Vilda Stamps har jag ocksåå embossat i svart. Dekorerade Tagen med en prickig rosett samt lite vita blingstenar.

♥ ♥ ♥

Om ni inte redan har upptäckt den här otroliga killen, Tim Holtz tycker jag ni ska ta en titt inom hans blogg……..

Ha det gött!
Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort, ScrappTorget

2 responses to “En Tim Holtz-inspirerad Tag

  1. |Linda|

    Vilken underbar tag!! 🙂 Helt underbara färger! ❤

  2. Pingback: Julkort 10 | Cyllans PysselBlogg

Kommentera

