Det stora julbaket….

Tiingeliing!

Varje år kör vi ett stort julbak innan första advent. Vi bakar lussebullar, pepparkakor och om vi hinner blir det även ett par vörtbröd.
Ifjol såg det ut såå här i vårt kök när våra småå tjejer bakade pepparkakor – en hel deg gick åt i ett nafs (jag och deras pappa tittade på varandra och insåg att våra småå tjejer inte var såå småå länge 😀 )

♥ ♥ ♥

Jag är ingen LO-makare men när jag fick hem Pion DesignsVäntan på Tomten papperna, blev jag sugen på att göra en enkel jul-LO. Jag använde baksidan av Adventskalender pappret som bakgrund och fyllde på med foton, bokstäver. ett par blommor och pepparkaksformar. Jag har använt bokstäver från Prima Road Trip – Alphabet och Making Memories -Tiny Alphas.

Hittade de här läckra julstjärnorna från Prima -Prima Holiday Celebration – Snowflake och peppearkaksformarna är från YouDo – MiniCookie Cutters

Får jag lov och fresta med lite nybakat kanske…?? 😉

♥ ♥ ♥

Smaklig spiiis!
Kraaam C

4 kommentarer

Filed under Julpyssel och julkort, LO, ScrappTorget

4 responses to “Det stora julbaket….

  1. |Linda|

    Vilken härlig LO! Och ja tar gärna en lussekatt eller två.

  2. Man blir ju verkligen sugen!!!
    Älskar de små pepparkaksformarna!!!
    🙂

  3. Pingback: Äntligen Julafton! | Cyllans PysselBlogg

Kommentera

