Första advent

Hej och hallåå!!

Tänk idag är det första advent och med lite tur har vi fått upp lite julgardiner, adventsljusstakar, adventsstjärnor och tomtar (jajamensan hemma hos mig kommer de upp till första advent eller i början av dec såå jag kan njuuta av mina småå nissar riktigt läänge för jag samlar på såna).
Jag frågade maken om han tror att vi något år ”bara” kommer att ha fönster att putsa och prylar att ställa fram till första advent eller om vi varje år ska stå med renoveringsprojekt in i det sista…????? 😀
(förra året höll vi på i gamla huset och i år blev det lite ”panik” med att få klart väggen inne i tv-rummet)

♥ ♥ ♥

En sak som blivit tradition hemma hos oss är att låta våra döttrar dekorera ljusen i adventsljusstaken (en utmaning för mamma som varje år ska komma på ett nytt sätt… 😀 ). I år testar vi randdekor av vax  ifrån Panduro…..
Visst blev det snyggt? Mina goodingar har nog ärvt lite från sin mor 😉

Jag passade på att altra en tändsticksask som ska ligga bredvid…..

Till min ask har jag använt: Mönsterpappret är Julgransvisa + en av Tagsen på arket Tomtefabriken, Pion Design. Jag dekorerade asken med en metalltomte som jag köpte på Panduro Outlett i fjol. Övriga dekorationer: grovt snöre i tagen,rutigt band, metallhjärta med text (smyckesdel) samt en röd ros + stämplat  dit 2010 med privat stämpel.

♥ ♥ ♥

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas att fira få advent

Tänd ett ljus och myys!
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Julpyssel och julkort

One response to “Första advent

  1. |Linda|

    så fint ni har gjort det! glad advent

Kommentera

