Tänd ett ljus….

Hej hej!!

Idag är det Alla helgons dag – dagen dåå vi svenskar tänder ljus på gravarna och tänker på de som inte längre är ibland oss….

Hemma hos oss kommer vi att tända det här dekorerade ljus som står på vår förra katt, Sofias minnesplats

Av guldfärgad randdekor av vax, för ljus (köpt på Panduro) har jag gjort ett hjärta och tryckt fast på ljuset. Kattmotivet (från Vilda Stamps) har jag färgladt som Sofia. Bandet har ståltråd i kanterna såå jag kunde krussedulla till rosetten och såå dekorerade jag med en vit/rosa körsbärsblomma, ett blad och en hattnål med hjärta.

Vill ni se fler ljus-alster såå klicka er in på ScrappTorget

♥ ♥ ♥

I eftermiddag ska jag ta med mig familjen till kyrkogården såå att våra tjejer får uppleva hur myysigt det är när gravljusen lyser upp kyrkogården. Vi kommer även att tända ett par ljus på min farmor och farfars grav (och såå får jag passa på att ta lite foton tror jag såå jag har något att scrappa om nästa år…. 😀 )

Tänd ett ljus!
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Alted, ScrappTorget

One response to “Tänd ett ljus….

  1. |Linda|

    Vilket fint ljus du har gjort.
    Ja det är verkligen så fint och stämningsfullt på kyrkogården just nu. Vi har varit där tänt lite ljus själva.

Kommentera

