Månadstävling inne hos ScrappTorget – tema Alter

Tiiingeliing!

Såå var det söndag igen. Det är ootrolig va snabbt veckorna går 😀
Idag är det Teamet tolkar-dag inne på ScrappTorget och jag har altrat …nja dekorerat en vinflaska med papper o blommor. Jag har gjort sånt här med riktiga växter förr (finns bild på en flaska under fiken H-zon Design) såå jag ville testa om det gick att göra nått liknande med papper.

Min dekoration fungerar som en avtagbar ”krage” Det var i och för sig fördelen med att göra det i papper att  jag kunde göra dekorationen avtagbar – för när jag gjort det med växter har jag fäst dem med ståltråd direkt på flaskan

Jag började med att göra själva ”kragen” = en ring av en avlång remsa. Till den använde jag mig av ett mönsterpapper (grönt) för jag tyckte att det pappret var lättare att böja än en hård cardstock. För att fästa allt på min dekoration har jag använt dubbelhäftande tejp. Tejpade fast en bit cardsstock som jag klippt till i V-form (för i idén i mitt huvud såg jag en V-form men när jag kommit en bit på vägen, vek jag ner pinnarna som stack upp för jag tyckte inte att V-formen blev såå bra :-D) Skar till remsor av spillpapper med min skärmaskin, som jag fäste på en utstansad cirkels fram och baksidan, så det blev en böj på pappersremsan. Ett tips är att använda mönsterpapper med mönster på båda sidorna. Jag hade med ett par mönsterpapper med vit baksida men det vita ”lyste” för mycket såå jag tog bort dem igen. När jag satt fast alla remsor doljde jag allt med ännu en cirkel. Av spetsbitarna som blev över, när jag klippt till den gröna cardstocken, gjorde jag löv, som jag chalkade med grönt innan jag satte fast dem både uppe och nertill på dekorationen. De vita blommorna har jag först stämplat med Prickig Cirkel Liten,från Tingtura i mitten och sen chalkade jag med både gult och rött för att få lite liv i blommorna.

Och såå här ser flaskan ut i helbild.

Vill ni se fler alster såå får ni klicka er in på ScrappTorget och titta på vad de andra tjejerna har altrat för något….

♥ ♥ ♥

Ha det gött!
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Alted, ScrappTorget

One response to “Månadstävling inne hos ScrappTorget – tema Alter

  1. |Linda|

    wow vilket alster!! Jag har svårt att finna ord. WOW

Kommentera

